STOSOWANE KOLORY

Kolory, jakie stosował Słupski w miniaturze, są odważ­niejsze, bardziej nasycone od tych, które widzimy na jego obrazach. Nie oparł się wprawdzie zamiłowaniu do kom­ponowania gamy z przewagą jednej barwy nadającej ton — co widoczne*jest zwłaszcza w portrecikach: matki artysty, córki Ani czy wspomnianego wyżej wizerunku dziewczyny z profilu — ale, jak w miniaturce Krysi, wprowadził więcej kontrastowych zestawień i śmiałych kolorów: zdecydowany czerwony, zielony i żółty. Malował stosując jednocześnie dwie techniki malar­stwa miniaturowego: punktowanie — dla wydobycia par­tii twarzy i tych fragmentów, które wymagały staranne­go, trudnego do osiągnięcia na tak małej przestreeni mo- delunku; oraz „muskanie” — tam, gdzie mógł sobie po­zwolić na swobodniejsze pociągnięcie pędzelkiem bez obawy o czytelność kompozycji, jak w partii ubioru czy tła.

Oto mój blog. Miejsce, w którym możesz zagłębić się w świat techniki i zostać na dłużej. Mam nadzieję, że wiedzą, którą się z Tobą podzielę, przyda Ci się i będziesz w stanie wykorzystać ją w codziennym życiu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)