ULEGANIE POWSZECHNEMU GUSTOWI

Prawdopodobnie pod jego wpływem, a także jako efekt ulegania powszechnemu gustowi zaznaczonemu wyraźnie w ikonografii francuskich salonów przełomu wieków — powstają liczne obrazy Słupskiego przedstawiające akt na tle krajobrazu. Katalogi następujących po sobie wy­staw ostatnich lat XIX wieku ujawniają dużą liczbę ta­kich kompozycji, wyobrażających nagie, smukłe pięk­ności spoczywające w rozleniwieniu na trawie, chwyta­jące motyla (J. Rongier: „Jeunesse”, 1898); przygotowu­jące się do kąpieli (A. Chantron: „Plaisin d’ete’, 1900). Zestaw tych kompozycji bywał, mimo pozorów, dość ogra­niczony, gdyż przeważnie wystudiowana poza aktu po­wstawała w pracowni, gdzie też dodawany był już zupeł­nie pozbawiony znaczenia pejzaż z drzewem, wodą i trawą lub kwiatami.

Oto mój blog. Miejsce, w którym możesz zagłębić się w świat techniki i zostać na dłużej. Mam nadzieję, że wiedzą, którą się z Tobą podzielę, przyda Ci się i będziesz w stanie wykorzystać ją w codziennym życiu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)